دستگاه لاغری ال پی جی

چاقی همواره یکی از معضلات بسیاری از افراد جامعه بوده است با این حال، ممکن است افراد زیادی در اطراف شما باشند که از چاقی موضعی رنج می برند. خوشبختانه امروزه روش های نوینی برای از بین بردن چربی های موضعی ابداع شده است که یکی از محبوب ترین آن ها، دستگاه لاغری ال پی جی است.

لاغری موضعی

هر چند که ممکن است برای کاهش حجم چربی ها در نواحی خاصی از بدن، انجام برخی جراحی های تهاجمی مانند لیپوساکشن پیشنهاد شود، ولی از آن جایی که عوارض جانبی این گونه جراحی ها بسیار زیاد است و می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد، بسیاری ترجیح می دهند که برای لاغری موضعی، از راه های بی خطری استفاده کنند؛ از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، در خصوص دستگاه لاغری ال پی جی مطالب مفیدی را ارائه کنیم، پس با کلینیک لبخند همراه باشید.

دستگاه لاغری ال پی جی چیست؟

 دستگاه لاغری ال پی جی (LPG) یکی از روش های بدون درد و ایمن برای لاغری موضعی است. لاغری با ال پی جی یکی از ارزان ترین و کم خطرترین راه ها برای خلاصی از شر چربی های موجود در نواحی خاصی از بدن است.

در روش لاغری موضعی با ال پی جی، از ماساژ درمانی برای از بین بردن چربی ها و کاهش وزن استفاده می شود. به این ترتیب، این دستگاه، پوست را به آرامی ماساژ می دهد تا سلول های چربی اضافی زیر پوست تجزیه شوند و سپس با گردش خون و لنف، از بدن خارج شوند. 

دستگاه لاغری ال پی جی نه تنها می تواند به کاهش حجم چربی های انباشته شده در زیر پوست نواحی خاصی از بدن کمک کند، بلکه با تحریک الاستین و کلاژن سازی، باعث می شود تا پوست سفت و کشیده به نظر برسد و ظاهری جوان تر پیدا کند. این روش لاغری، سلولیت ها را نیز از بین می برد و پوست را صاف و هموار می کند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که هر فرد به رغم رعایت رژیم غذایی و همین طور انجام فعالیت های ورزشی، با بالا رفتن سن، دچار تجمع چربی در نواحی خاصی از بدن می شود که معمولاً این سلول های چربی سرسخت هستند و از بین بردن آن ها به سادگی قابل انجام نیست؛ بنابراین برای برخورداری از اندامی متناسب و شکیل می توان لاغری موضعی با ال پی جی را جایگزین انواع روش های تهاجی مانند جراحی های لاغری و لیپوساکشن کرد. 

لاغری موضعی با ال پی جی

مکانیسم عمل دستگاه لاغری ال پی جی چگونه است؟

دستگاه ال پی جی که در واقع یکی از جدیدترین روش ها برای از بین بردن سلولیت ها و لاغری موضعی است، در بخش های مختلفی از بدن کاربرد دارد. به طور کلی، لیپوماساژ ارائه شده با این دستگاه به روش غیرتهاجمی انجام می شود و بدون نیاز به استفاده از ماده بیهوشی یا بی حسی موضعی قابل انجام است.

این دستگاه دارای یک موتور و دو غلتک است که بر روی پوست مکش قابل تنظیم  با فرکانس ایجاد می کند. در واقع غلتک های تعبیه شده بر روی دستگاه ال پی جی، بر روی پوست نواحی که دارای چربی اضافی هستند حرکت می کنند و در همین زمان، یک دستگاه مکنده در نواحی مورد نظر ایجاد مکش می کند و پوست را می کشد. 

بر اثر این مکش، در لایه های زیرین پوست، فشار منفی ایجاد می شود که در نتیجه آن، سلول های چربی موجود در این نواحی تحت تاثیر قرار می گیرند.

به عبارت دیگر، تحریک مکانیکی که دستگاه ال پی جی با مکش بر روی پوست انجام می دهد، باعث ارسال سیگنال هایی به زیر پوست شده و این سیگنال ها وارد سلولیت ها و سلول های چربی انباشته شده در این نواحی می شوند و پاسخ های فیزیولوژیک گوناگونی را ایجاد می کنند.

هم چنین نفوذ این سیگنال ها به لایه های زیرین پوست باعث افزایش جریان خون به این بخش ها می شود و همین امر اکسیژن رسانی و تغذیه سلول های مجاور را بیشتر می کند و از طرفی، افزایش جریان لنف، باعث خروج مواد زائد و سلول های چربی تجزیه شده و در هم شکسته می شود.

هم چنین در هنگام استفاده از این دستگاه، فیبروبلاست های موجود در پوست تحریک شده و همین امر باعث افزایش ساخت الاستین و کلاژن می شود. از سوی دیگر، تجزیه چربی های داخل سلولی هم موجب آزادسازی انرژی می شود؛ به همین دلیل همیشه به افرادی که از دستگاه لاغری ال پی جی استفاده می کنند توصیه می شود که در کنار آن، حتماً فعالیت ورزشی هم داشته باشند.

دستگاه ال پی جی

مزایای استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی

استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی نه تنها می تواند با استفاده از تکنیک لیپوماساژ باعث کاهش چربی های انباشته شده در نواحی خاصی از بدن شود، بلکه در صورتی که از تکنیک اندرمولیفت این دستگاه استفاده شود، امکان درمان جای زخم و همین طور چین و چروک های موجود بر روی پوست نیز فراهم خواهد شد.

در ادامه به دیگر مزایای استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی می پردازیم:

  • دستگاه ال پی جی یکی از کم خطرترین و بهترین روش ها برای دستیابی به لاغری موضعی است.
  • این روش بدون درد و غیر تهاجمی است.
  • با استفاده از این دستگاه، در نواحی که جریان خون مسدود شده است، شاهد افزایش جریان خون خواهیم بود.
  • معمولاً پس از استفاده از این روش، پوست ناحیه تحت درمان، ظاهری شفاف تر و جوان تر خواهد داشت.
  • با این دستگاه، سلولیت ها از بین می رود بنابراین پوست نواحی تحت درمان صاف و هموار می شود.
  • استفاده از این تکنیک لاغری موضعی سبب می شود که پوست حالت کشسانی بیشتری داشته باشد و سفت تر شود.
  • این دستگاه می تواند تنش ماهیچه ها را کم کند و تورم و ادم ناشی از ضربه یا جراحی را از بین ببرد.

لاغری موضعی با ام کر

دستگاه لاغری ال پی جی برای کدام نواحی از بدن مناسب است؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید به تناسب اندام برسید و از شر چربی های اضافه خلاص شوید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه ال پی جی نمی تواند برای تمامی نقاط بدن کارایی مطلوبی داشته باشد، چرا که این دستگاه تنها برای لاغری موضعی طراحی و ساخته شده است و شما تنها می توانید برخی از قسمت های بدن خود را با این دستگاه لاغر کنید که این نواحی عبارتند از:

  • پهلوها
  • باسن
  • پوست های شل و افتاده شکم
  • بازوها
  • پاها

استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی برای چه کسانی نامناسب است؟

خوشبختانه به رغم این که دستگاه لاغری ال پی جی یک تکنولوژی جدید محسوب می شود، ولی تاکنون شکایتی مبنی بر عوارض استفاده از این دستگاه گزارش نشده است. هر چند که ممکن است بعد از استفاده از این روش پوست دچار کبودی شود یا این که درد مختصر عضلانی عارض شود، ولی این موارد خیلی زود از بین می روند.

با این وجود استفاده از این دستگاه لاغری موضعی برای افراد زیر مناسب نیست:

  • افرادی که به بیماری های عفونی پیش رونده مانند ایدز مبتلا هستند.
  • کسانی که به تومورهای بدخیم و سرطان مبتلا هستند.
  • افرادی که به ترومبوز عروقی مبتلا هستند و از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.
  • کسانی که نارسایی قلبی دارند.
  • کسانی که دچار بیماری های تنفسی هستند.
  • افرادی که به بیماری های متابولیکی نظیر دیابت یا هپاتیت مبتلا هستند.
  • افرادی که نارسایی کلیه دارند.

لاغری موضعی شکم با ال پب جی

تعداد جلسات مورد نیاز استفاده از دستگاه ال پی جی

درمان با دستگاه ال پی جی تقریباً ۱۰ جلسه به طول می انجامد و فرد استفاده کننده از این دستگاه می تواند تاثیر آن را از جلسه ششم مشاهده کند. هر جلسه لاغری موضعی با این دستگاه هم در حدود ۳۰ دقیقه به طول می انجامد و بهتر است که در هفته دو جلسه درمان با این دستگاه انجام شود.

نکات مهم برای استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی

از آن جایی که این دستگاه لاغری موضعی، یک روش لاغری موضعی نسبتاً نوین محسوب می شود، بهتر است برای درمان با آن به مراکز و کلینیک های معتبر زیبایی اندام مراجعه کنید؛ کلینیک لبخند در همین راستا با بهترین مدل دستگاه های لاغری موضعی، از جمله دستگاه ال پی جی اقدام به مشاوره رایگان و ارائه خدمات تخصصی می کند.  

هم چنین در هنگام استفاده از دستگاه لاغری ال پی جی توصیه های لازم مراقبتی به شما ارائه می شود تا بهترین نتایج را پس از اتمام دوره درمان کسب کنید که یکی از آن ها نوشیدن زیاد آب در تمام طول دوره است.

سخن پایانی

دستگاه لاغری ال پی جی یکی از کم خطرترین و بهترین روش های لاغری موضعی است که با استفاده از سیستم مکش نه تنها باعث از بین رفتن سلول های چربی می شود، بلکه به جوان سازی پوست و افزایش ساخت سلول های کلاژن و الاستین نیز کمک می کند.