دستگاه لاغری موضعی آراف

 

بسیاری از افراد هستند که وزن ایده آل دارند ولی از تناسب اندام برخوردار نیستند زیرا در نواحی خاصی از بدنشان چربی های انباشته شده وجود دارد که حتی با استفاده از رژیم های غذایی و همین طور ورزش منظم نیز از بین نمی رود. یکی از انواع این چربی ها، سلولیت ها هستند که از بین بردن آن ها از راه های طبیعی بسیار دشوار است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی روش های نوینی به وجود آمده است که به ایمن ترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان، شما را از شر چربی های موضعی خلاص می کند. یکی از این راهکارها، استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف است. این دستگاه تلفیقی از چند تکنیک را می تواند ارائه دهد و به این صورت، نه تنها به از بین رفتن سلول های چربی کمک می کند، بلکه باعث می شود تا پوست محل درمان، جوان تر، سفت تر و شاداب تر به نظر برسد.

به دلیل استقبال روز افزون از روش های نوین کاهش وزن، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به طور خاص، درباره دستگاه لاغری موضعی آراف توضیحاتی را ارائه کنیم؛ پس تا انتها با کلینیک لبخند همراه باشید.

دستگاه آراف

 

دستگاه لاغری موضعی آراف چیست؟

 

دستگاه لاغری موضعی آراف (RF) یک روش غیرجراحی برای لاغری موضعی است. این دستگاه می تواند دمای سلول های چربی موجود در بافت چربی زیر پوست را افزایش دهد. بافت چربی، همان طور که از نامش پیداست، از سلول های چربی ساخته شده است و کالری های دریافتی را به شکل لیپید در خود ذخیره دارد. وقتی دمای این سلول ها توسط امواج رادیویی ساطع شده از دستگاه لاغری آراف، بالا می رود، موجب می شود تا اسیدهای چرب به وسیله سیستم لنفاوی دفع شوند. این اسیدهای چرب، در واقع، سلول های چربی هستند که بر اثر گرما شکسته و فشرده شده اند و دفع آن ها از بدن، باعث لاغرتر شدن می شود. 

از دستگاه های دیگری هم می توان به صورت همزمان با دستگاه آراف هم استفاده کرد. آراف، علاوه بر این که به کاهش وزن کمک می کند، به دلیل این که گرما را به همه لایه های پوست می رساند، می تواند پس از چند جلسه، موجب انقباض فیبرهای کلاژن در پوست و در نتیجه آن، کلاژن سازی بیشتر شود که همین امر باعث سفت شدن پوست شده و ظاهری جوان تر به آن خواهد داد. هم چنین به واسطه افزایش متابولیسم فیبروبلاست ها، فیبرهای الاستین نیز در زیر سطح پوست تولید می شوند و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهند.

عوارض دستگاه لاغری موضعی آراف

 

لازم است در این جا این نکته را یادآور شویم که امواجی که از دستگاه آراف ساطع می شوند؛ هیچ خطری برای بدن ندارند و تنها در ناحیه ای که می خواهید لاغری موضعی با آراف انجام شود، تاثیرگذار هستند. به همین دلیل شما می توانید با خیال راحت از این دستگاه برای هر نقطه ای از بدن استفاده کنید.

نواحی مناسب برای لاغری موضعی با دستگاه آراف

از این دستگاه بیشتر برای لاغری نواحی زیر استفاده می شود:

  • شکم و پهلوها
  • لگن
  • بازوها
  • ران ها
  • باسن
  • سینه مردان
  • ساق پا 
  • هم چنین از دستگاه آر اف برای از بین بردن چربی های گردن و صورت هم استفاده می شود؛ در این صورت، معمولاً از تکنیک های لیفتینگ و تایتنینگ استفاده می شود که در واقع باعث بالا کشیدن عضلات و سفت کردن پوست صورت می شود.
 

لاغری شکم

مزایای لاغری با RF

علت استقبال گسترده از دستگاه لاغری موضعی آراف مزایای آن است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • باعث کاهش سلولیت ها می شود: به انباشته شدن بافت چربی در یک یا چند ناحیه از بدن سلولیت یا چاقی موضعی گفته می شود. در اغلب موارد از اصطلاح سلولیت بیشتر برای توده های چربی موجود در قسمت های تحتانی بدن زنان مانند ران ها و باسن استفاده می شود. وقتی که رسوبات چربی به واسطه بافت های همبند زیر پوست فشار وارد آورند، سلولیت ایجاد می شود.

دستگاه لاغری موضعی آراف به وسیله امواج رادیو فرکانسی، چربی های زیر پوست را هدف قرار می دهد و باعث از بین رفتن آن ها و در نتیجه کاهش وزن می شوند. هم چنین، این امواج، باعث سفت شدن بافت ها می شود و خون رسانی را به آن ها بیشتر می کند که همین امر موجب می شود که رسوبات چربی از طریق لنف از بدن خارج شود و سلولیت ها کاهش یابند.

  • پوست بدن را صاف می کند: خیلی اوقات استفاده از رژیم های لاغری و همین طور جراحی هایی مانند لیپوساکشن برای خارج کردن چربی های اضافه، باعث می شود که پوست شل شود و ظاهری افتاده و آویزان پیدا کند؛ درمان با دستگاه لاغری موضعی آراف می تواند در این مواقع به کمک بیاید و با سفت کردن پوست، ظاهری خوش فرم تر به بدن بدهد.
 

چگونگی استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف

در هر جلسه استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف، پزشک پس از بررسی های لازم، با استفاده از اپلیکاتور مناسب درمان را آغاز می کند ولی پیش از آن، با استفاده از یک ژل خنک کننده، ناحیه مورد نظر را می پوشاند تا حتی الامکان، در طی جلسه درمانی، احساس گرما بر روی پوست به وجود نیاید؛ با این حال، ممکن است به دلیل افزایش ۳ تا ۵ سانتی گرادی دمای ناشی از امواج ساطع شده، برخی احساس کنند که پوست آن ها گرم می شود.

هم چنین ممکن است فرد در حین درمان احساس گز گز کند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف، به فرد بستگی دارد و معمولاً هر جلسه ای درمان، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به طول می انجامد و ممکن است لازم باشد که ۱ تا ۳ بار در هفته انجام شود.

لاغری موضعی

 

مراقبت های قبل از استفاده از دستگاه لاغری آراف

پیش از این که جلسات استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف شروع شود، پزشک متخصص به شما توصیه های لازم را خواهد کرد؛ در ادامه برخی از مراقبت های متداول پیش از انجام آر اف آمده است:

  • سعی کنید حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید.
  • طبق رژیم توصیه شده پیش بروید و حداقل در هفته ۲ الی ۳ بار سالاد میوه و سبزیجات مصرف کنید.
  • فعالیت بدنی را فراموش نکنید؛ پیاده روی سریع می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.
  • یک هفته پیش از استفاده از دستگاه آر اف از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.
  • پیش از شروع جلسه آر اف، از هیچ گونه کرم موضعی و لوسیون استفاده نکنید.
 

مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف

  • معمولاً پزشک به شما توصیه می کند که پس از جلسات آر اف از مایعات استفاده کنید؛ بهتر است طبق این توصیه پیش بروید.
  • پس از هر جلسه درمان با دستگاه لاغری موضعی آراف، ممکن است تا ۲۴ ساعت پوست شما قرمز باقی بماند و احساس گرما روی پوست داشته باشید که این عوارض خود به خود بهبود می یابند.
  • پس از انجام آر اف هم فعالیت ورزشی و پیاده روی را فراموش نکنید و حتماً ورزش روزانه انجام دهید.
  • تا یک هفته پس از استفاده از دستگاه آر اف از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.
 
جوانسازی صورت با آراف

 

استفاده از دستگاه لاغری موضعی آراف برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

هر چند که دستگاه لاغری موضعی آراف عوارض جانبی بسیار مختصری دارد و یک روش کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود؛ با این حال برخی از افراد بهتر است از آن استفاده نکنند؛ از جمله:

  • کسانی که در ظرف شش ماه گذشته تزریق بوتاکس یا فیلر (چربی یا ژل) انجام داده اند.
  • خانم هایی که دوره بارداری یا شیردهی را می گذرانند.
  • افرادی که از ضربان ساز قلب یا به اصطلاح پیس میکر استفاده می کنند.
  • کسانی که به دلایل مختلف در بدن خود پروتز فلزی دارند هم نمی توانند از دستگاه لاغری موضعی آراف استفاده کنند؛ زیرا فلز به کار رفته در این پروتزها، انرژی حاصل از دستگاه آراف را جذب کرده و ایجاد سوختگی در بدن می کند.
  • بیمارانی که به هر نوع سرطانی مبتلا هستند یا کسانی که نارسایی قلبی دارند هم بهتر است از دستگاه لاغری موضعی آراف استفاده نکنند.
 

خدمات لاغری با استفاده از دستگاه موضعی آراف

امروزه دستگاه لاغری موضعی آراف یکی از متداول ترین روش های کاهش وزن موضعی محسوب می شود؛ با این حال اگر شما می خواهید نتایج مطلوبی درمان با این دستگاه بگیرید؛ بهتر است به مراکز و کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک لبخند هم یکی از مراکز تناسب اندام معتبر است که با استفاده از پزشکان متخصص، بهترین مشاوره رایگان را برای انتخاب روش لاغری به شما ارائه خواهد کرد و برای ادامه درمان، از به روزترین و پیشرفته ترین دستگاه های لاغری موضعی استفاده می کند.

سخن پایانی

 

دستگاه لاغری موضعی آراف یکی از ده ها روشی است که امروزه برای از بین بردن چربی های اضافی موجود در نواحی خاصی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از امواج رادیویی برای افزایش دمای سلول های چربی زیر پوست استفاده می کند و به این صورت آن ها را در هم می شکند تا با کمک سیستم لنفاوی از بدن خارج شوند.